title bar

Saya SAYANG Followers Saya...=)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aniq Allam Ahza

Monday, 19 September 2011

Majlis 4 in 1 tahun ini

Selepas saja cuti raya tempoh hari, sekolah tempat aku mencari rezeki mengadakan majlis 4 in 1..

antara ibu bapa yang datang makan2 dan bawak makanan
makanan bukan main banyak..nasib baik aku ndak bawak bekas..kalau tidak...


*Majlis doa selamat pelajar-pelajar yang bakal menduduki UPSR
*Majlis Perpisahan Cikgu Helena
*Majlis Selamat Datang Guru Baru ~ Cikgu Arfazilah & Cikgu Sulaiman
*Majlis Rumah Terbuka Hari Raya

Ramai jugak ibu bapa yang datang..naik turun bukit bukau sebelum sampai ke sekolah anak-anak..semuanya memberikan sokongan yang mengharukan..apa yang benar-benar menyentuh hati aku, walaupun kebanyakan ibu bapa ini bukan dari golongan profesional~ yang mana hanya bekerja kampung (seperti pekebun, pesawah, membuat parang dan sebagainya), namun kesungguhan dalam menjayakan majlis paling aku salute...

walau hanya berbungkuskan plastik, atau dengan mengangkat terus periuk yang diguna dirumah kerana ketiadaan bekas untuk menyimpan makanan, mereka gembira dapat menyumbangkan makanan utk dikongsi bersama-sama pada majlis ini..takjub aku...
semuanya tolong-menolong melaksanakan persiapan majlis..
alangkah best kalau semua kita ini masih punya sifat sebegitu dan bukan hanya datang perut kosong,tangan kosong..berat tulang lagi...huh!



Cikgu Helena~ Geng keras di SKNT.. tp skg dia sudah pindah sekolah..huhu..

sebelum acara mengisi perut, guru-guru yang dirai diberi peluang untuk memberikan ucapan..alahai, aku pelik sebab nama aku pun naik..padahal sudah setahun aku di sana..alasan Guru Besar, dulu aku belum sempat dirai..huh..apa lagi, terpaksa lah aku mereka2 ucapan yang singkat (ngam2 sampai masa perut mau berkeroncong)...
Guru Besar~En.Doimis Bonuh@Dzulkifli...Psst, tgk apa dalam envelope..hihi..
















































p/s: sepanjang majlis happy aja aku..makanan banyak depan mata lah katakan..sesampainya di rumah, demam pulak..sebab ingat dekat Aniq...sob..sob...

No comments: