title bar

Saya SAYANG Followers Saya...=)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aniq Allam Ahza

Monday, 12 August 2013

Adakah ini tandanya Allah menyayangi aku?

Aku tidak ingat gambar-gambar (MMS)apa yang ada di dalam handphone tu...once handphone dapat pada ketua keluarga, 4 orang anak2 perempuannya tu dibicarakan..Akhirnya, hukuman yang diberikan, dibakar.......

Mula-mula, mereka akan dimasukkan ke dalam 'beg', lalu beg itu akan divakum dan diketatkan agar tiada udara yang masuk...dan siapa yang diarah untuk menjalan tugasan itu...aku..... ada suis khas yang perlu ditekan untuk memvakumkan beg-beg itu...aku dengan berat hati, terpaksa menjalankan amanah itu..Perempuan-perempuan itu dibaringkan di dalam beg yang diletakkan di bilik bersebelahan dengan suis tersebut. Setiap kali aku menekan suis tersebut, akan kedengaran suara perempuan-perempuan tersebut mengerang sukar bernafas. Menggeletar tanganku..tapi sudah tanggungjawab....

Sesudah selesai pemvakuman beg-beg sekaligus dengan perempuan-perempuan itu, kesemuanya disusun satu persatu di hadapan mesin pembakaran...syukur bukan aku yang diminta melakukannya...Namun, aku terpaksa melalui kawasan pembakaran tersebut dalam 2-3 kali (aku tidak ingat mengapa aku terpaksa melalui tempat pembakaran itu) Satu demi satu beg yang berisi tubuh yang masih bernyawa, dimasukkan ke dalam mesin pembakaran itu.. dan setiap kali pembakaran dilakukan, jelas kedengaran suara menjerit kepanasan, kesakitan, kesengsaraan... dan akhirnya lenyap perlahan-lahan...Ya Allah...sungguh azab sekali..

Aku terdengar sayup-sayup suara azan berkumandang...aku mencapai handphone di sebelah perbaringan ku dan melihat jam menunjukkan pukul 4.43am...Ya Allah..berpeluh dingin aku mendapat mimpi sebegitu...Azan subuh mengejutkan aku dari mimpi ngeri itu...Astaghfirullahal'azim..aku memohon keampunan-Mu Ya Allah...aku yakin ia merupakan peringatan kepadaku, hamba yang sering alpa ini.... Aku bingkas bangun dari katil..lalu menuju ke bilik air untuk mengambil wudukku...mak abah masih belum bangun lagi..begitu juga dengan yang lain..Akulah yang terawal bangun pada pagi itu...Selesai solat, aku berdoa kepada Allah agar mengampunkan segala dosa mak abah, suamiku, adik beradikku, seluruh muslimin dan muslimat dan juga diriku...

Aku yakin, Allah menyayangi aku..dan kerana itu aku diberikan mimpi itu... Di dunia, kesalahan juga menerima hukuman yang begitu pedih...apatah lagi di akhirat kelak..Dosa yang sebesar zarah juga akan dituntut keadilannya...Ya Allah...sentiasa berikan aku petunjuk-Mu Ya Allah...akulah hamba yang paling hina dan rugi tanpa hidayah dan ampunan-Mu....


 اللهُمَّ اغْفِرْلِي، واهْدِنـِي، وَارْزُقْنِي، وَ عَافِنـِي، أَعُوذُ بِاللَّـهِ مِنْ ضِيقِ الْمَقَامِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ.

 Maksudnya: “Ya Allah , ampunilah aku, berilah hidayah padaku, anugerahkanlah aku dengan rezki, berilah afiat kepadaku, aku mohon perlindunganMu dari kesempitan tempat berdiri di hari akhirat kelak..

No comments: